tisdag 2 oktober 2018

Till alla killar jag har gillat av Jenny Han

Till alla killar jag har gillat är en väldigt mysig ungdomsroman som handlar om 16 åriga Lara Jean. Hon är mellansystern och den syster som liksom bara är där. Hennes storasyster Margot har, sedan deras mamma gått bort, fått ta mycket ansvar i familjen och lite sett till så allting flyter på. Lillasyster Kitty är den bortskämda och lite tuffa systern som knappt minns deras mamma.

Familjen Song står inför förändringar, Margot ska börja på Collage i Skottland av alla ställen och Lara Jean får ta över ansvaret för att hushållet fungerar. Samtidigt som hon försöker ta sig igenom sista åren på High School med allt vad det innebär.

En dag kommer en kille fram, Peter, som är en kille som Lara Jean en gång gillat väldigt mycket och som också råkar vara skolans snyggaste kille. Han tackar för kärleksbrevet... Det är någon som har skickat iväg Lara Jeans kärleksbrev som hon en gång skrivit till alla killar som hon gillat, fast det var inte meningen att dessa blev skulle bli skickade. Breven innehåller massa känslor och tankar som aldrig någon skulle få läsa och absolut inte de berörda killarna.

Lara Jeans värld rasar samman. Hur ska hon reda ut det här nu när alla hennes hemligheter är ute??

Boken är väldigt mysig. Jag gillade den väldigt mycket och hade jag läst den när jag själv var 16 år gammal så hade jag verkligen känt igen mig på många sätt i Lara Jean och hur livet var på högstadiet. Och att då behöva ta hand om sin familj samtidigt som man kämpar med att hitta sig själv och killar och första kärleken..

Till alla killar jag har gillar är den första boken om Lara Jean och det finns två delar till. Dessa ska jag definitivt läsa :)

Betyg: 4 av 5.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar