tisdag 28 augusti 2018

Yrsel av Annika Widholm

"Hon stod i nattmörkret och blickade upp mot två ljusa fönster i den annars svarta fasaden. Luften fylld av dofterna från våt jord och fallna löv. Porten öppnades och hon backade in i skuggorna, såg en kvinna kliva ut på trappan och vika av till höger. Snabbt beslutade hon sig för att följa efter".

Så börjar Annika Widholms psykologiska thriller Yrsel. Här får läsaren möta Clara som äntligen flyttat in hos sin pojkvän Markus. Men deras relation hade ingen enkel start. Markus har sedan tidigare två döttrar och var gift när de träffades. Men i samma veva som Markus bestämde sig för att lämna sin fru så sker en tragisk dödsolycka och frun dör.

Clara drabbas plötsligt av flera svimningsattacker som inte har någon medicinsk förklaring. Clara blir väldigt orolig och förstår inte alls vad som händer. Samtidigt så känner hon att hon är förföljd och har svårt att hitta sin plats i Markus familj med de två tonårsdöttrarna.

Clara beslutar sig för att lösa mysteriet med exfrun och varför det är någon som förföljer henne och det visar sig att sanningen är långt ifrån det hon först kunde tro.

Yrsel är en spännande psykologisk thriller som låter läsaren sitta på helspänn från början till slut. Det är så många frågor som dyker upp under läsningens gång, som man bara måste få svar på. Det är korta kapitel (vilket jag alltid föredrar), men däremot så är storyn lite hackig. Det blir lite svårt flyt i texten ibland, men samtidigt så är den väldigt spännande. Och slutet ska vi inte tala om, men det ger rysningar ända in i själen.

Betyg: 2 av 5.

Tack Annika Widholm och Bonnier Bookery för det fina recensionsexemplaret och för att ni fått upp mina ögon för e-boksläsning. Yrsel är den första e-bok jag tagit mig igenom och har efter läst boken bestämt mig för att skaffa mig en e-boksläsare.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar