onsdag 11 juli 2018

Eldsystrar av Susanne Boll

Jag har läst boken Eldsystrar skriven av Susanne Boll. Här får läsaren för första gången möta psykologen Vera Lilja, som har tendenser att gå lite för långt och kommer sina patienter lite för nära för att vara riktigt professionell. Men hon är populär och erfaren inom sin bransch.

Vera Lilja bär dock på många hemligheter och ett mörker som grundar sig i hennes barndom. Hon förlorade sina båda föräldrar och hennes syster blev svårt skadad i en brand när Vera var i tonåren. Denna händelse har i allra högsta grad påverkat Vera idag.

En dag så dyker inte en av Vera favoritpatienter, Ayana, upp på sin avtalade tid och Vera blir orolig. Ayana missar aldrig en tid. Det kommer visa sig att Veras oro är befogad, snart så är Ayana anmäld saknas utav sin man. Och det visar sig att motivet till Ayanas kan kopplas samman med Vera.

Boken var väldigt spännande, välskriven och med intressanta personligheter. Jag fastnade tidigt för karaktären Vera Lilja och vill läsa mer om hennes liv. Jag känner så med henne när hon beskriver sin ångestproblematik och hur hon grunnar på saker som tillslut tar över hennes liv. Jag förstår henne så väl.. Jag vill ha mer utav Vera Lilja!

Boken får 4 av 5.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar