onsdag 9 maj 2018

Välkommen hem av Ninni Schulman

I boken Välkommen hem får läsaren åter igen följa journalisten Magdalena Hansson och poliserna Petra Wilander och Christer Berglund. Det är Magdalena och hennes högstadieklass som står i centrum i boken. Det är dags för klassåterträff hemma hos Sune, en utav deras gamla lärare. Med på festen är bland annat Jack, kändisen som håller på att skriva sin biografi, Christers syster Tina, klassens snyggaste tjej Sandy, Alkoholisten Ted, Mårten m.m

Under festen så delas klassen direkt upp i de gamla grupperna, de coola och de mesiga och det intas stora mängder med alkohol utav nästan alla på festen. Sedan är det dags för spökvandring, vilket får ett otäckt slut när Tina hittar ett lik och det visar sig vara en utav klasskompisarna. Kort därefter hittas fler klasskompisar döda och Petra och poliserna börjar misstänka att det kan ha ett samband med varandra.

På omslaget till boken står; Allting kan inte förlåtas, gamla konflikter blir som nya, hög igenkänningsfaktor. Å jag kan bara hålla med. Det är verkligen hög igenkänningsfaktor och jag mindes vid flera tillfällen tillbaka på min egen högstadietid och vilken typ av människa jag var då.

Boken är riktigt spännande! Det är den femte i serien och enligt mig den bästa av dem. Jag gillar verkligen den här typen av storys, där det i detta fallet är ett gäng på samma fest och man vet att det är någon av de som är mördaren. Liknande som Agatha Christie "Å så var de bara en" eller "Mordet på Orientexpressen". Boken får 5/5 utav mig!




Nu har precis nästa bok släppts av Ninni Schulman, Bara du heter den. Är riktigt nyfiken på att läsa den :) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar